Unde organizăm petrecerea de Crăciun a companiei?

0

În ultimii ani, observăm o tendință a angajatorilor de a prefera cadouri în bani, în vouchere sau în produse pentru angajații lor, în locul unei petreceri sau a unei mini-vacanțe de Crăciun. Este sau nu o idee bună să organizăm o petrecere de Crăciun pentru angajați? Răspunsul este discutabil, în funcție de particularitățile fiecărei companii. Deși mulți angajați ar preferă să primească bani, pentru a-și cumpăra ce vor, ei nu conștientizează faptul că ratează o experiență și o ocazie de a închega echipa și de a promova spiritul de echipă. Studiile arată că experiențele ne fac mai fericiți decât achiziționarea unor lucruri. Prin urmare, recomandarea mea pentru angajatori ar fi să le ofere angajaților experiențe, nu lucruri.

Te întrebi care ar fi cea mai potrivită locație pentru petrecerea de Crăciun a companiei? În cele ce urmează, îți voi prezenta trei opțiuni, fiecare cu avantajele și dezavantajele ei. Perspectiva din care ți le prezint este cea a unui angajat, care a participat la mai multe petreceri corporate de Crăciun, în locații și cadre diferite.

  1. La sediul firmei

Este o idee bună dacă nu ai un buget suficient de mare pentru a închiria o locație. Poți decora spațiul cu accesorii specifice Crăciunului și, desigur, poți aduce un brad de Crăciun pe care să îl împodobiți împreună. Este o locație potrivită pentru un eveniment liniștit, cu colinde și alte cântece specifice sărbătorilor pe fundal, cu mâncare rece și candy bar. Ați putea organiza și un Secret Santa, cu cadouri simbolice, până în 50 de lei.

Dezavantajul ar consta în faptul că petrecerea are loc în spațiul în care și munciți. Astfel, s-ar putea ca angajații să nu se relaxeze total și să fie o atmosferă prea formală.

  1. La o pensiune, la munte.

Poți închiria o pensiune pentru câteva zile, undeva la munte, pentru angajații tăi. Angajații se vor simți bine și se vor relaxa făcând trasee pe munte sau plimbându-se prin pădure. Aerul curat și tare din zonă montană îi va ajuta să își reîncarce bateriile după un an greu. Detașarea aceasta îi va ajuta să înceapă un nou an cu forțe proaspete. În plus, cele câteva zile petrecute împreună sunt o ocazie bună pentru a întări coeziunea echipei. Puteți combina activitățile recreative cu activități de tip team-building. Într-una din seri, puteți face un foc de tabără și împodobi bradul. Alte activități pot include: trasul cu arcul, paintball, karaoke, snowboard, ski.

Dezavantajul, din punctul meu de vedere, ar consta în faptul că prietenia și colegialitatea sunt două lucruri diferite, care, de multe ori nu merg mână în mână și generează conflicte. De exemplu, una este să îi spui unui coleg de muncă faptul că nu își face bine treaba, că întârzie mereu și alta este să o spui unui prieten. Este bine să nu amesteci rolurile în afaceri. Cu prietenii, nu poți face afaceri, pentru că apar discuții. Cu colegii de muncă, dacă legi prietenii strânse, iarăși pot apărea discuții care să va afecteze relația profesională.

Un alt dezavantaj sau risc ar consta în faptul că angajații s-ar putea simți prea în largul lor după câteva pahare de băutură. După o petrecere în care ai întrecut măsura, e cam greu să dai ochii cu colegii tăi la locul de muncă. Discuțiile legate de petrecere s-ar putea să se transforme în bârfe și unii colegi s-ar putea să fie afectați de acest lucru. Mai mult de atât, pozele făcute în timpul petrecerii, cu ipostaze jenante, ar putea apărea în spațiul public. De asemenea, relația superior – angajat s-ar putea să fie afectată dacă tu, ca șef, te relaxezi prea mult. Așadar, nu ar strica să impui niște reguli sau limite, pentru ca lucrurile să nu ia o întorsătură nedorită.

  1. Într-o sală de petreceri / sală de tip ballroom

Alegând un spațiu puțin mai formal, ții sub control dezavantajele care pot apărea dacă petrecerea de Crăciun are loc în locațiile menționate mai sus. Sălile de tip ballroom pot găzdui un număr mare de invitați. De obicei, sălile de tip ballroom sunt locația ideală pentru nunți și botezuri, însă, acestea pot fi și o locație ideală pentru petrecerea de Crăciun a companiei, cu doar câteva modificări ale aranjamentelor din sală.

De exemplu, American Ballroom, unul dintre organizatorii de petreceri corporate de Crăciun din București, oferă tot ce este nevoie pentru o petrecere reușită:

  • Meniuri personalizate pentru bugetul de care dispui pentru petrecerea corporate. Toate locațiile American Ballroom sunt dotate cu bucătărie modernă, echipată complet, având posibilitatea de a vă bucura de preparate proaspete, la rang de artă culinară.
  • Brad de Crăciun și aranjamente de sală specifice sărbătorilor de iarnă;
  • Personal implicat și amabil (hostess, ospătari), astfel încât toată lumea să se bucure de peterecerea de Crăciun, fără a avea grija aspectelor organizatorice.
  • Structura open-space a saloanelor și amenajările interioare unice de la o sală la alta, permit proiectarea unor variate scenografii și tipuri de activități.
  • Echipamentul tehnic și modern face față tuturor solicitărilor în materie de proiectare imagini, transmisii live și sonorizare.
  • Vă bucurați de petrecere fără grija parcării și a siguranței mașinii, deoarece locațiile American Ballroom din București dispun de parcare privată, păzită.
  • Loc de joacă pentru copii invitaților.

Petrecerile corporate de Crăciun pot fi o oportunitate pentru tine ca angajator de a fi văzut de angajații tăi într-o lumină pozitivă. Dacă arăți că te distrezi și te simți confortabil, atunci arăți că aparții grupului. Și mai bine, abilitatea ta de a socializa și de a-i ajuta pe ceilalți să se bucure de acest eveniment va fi în cele din urmă privită de cei din jurul tău – fie conștient, fie inconștient – ca pe o capacitatea de a conduce. Mai mult de atât, dacă angajații tăi sunt invitați alături de partenerii lor, pe care îi ajuți să se simtă incluși, transmiti un mesaj excelent atât angajatilor, cât și partenerilor lor – că prețuiești familia.

Majoritatea organizatorilor de evenimente se gândesc imediat să angajeze un DJ sau o formație, dar dacă angajaților tăi nu le place să danseze, de ce să nu iei în considerare să angajezi o trupă de comedianți sau un alt tip de activitate unică?

Încearcă să gândești diferit pentru a face această petrecere de Crăciun distractivă și originală! Desigur, ia în considerare părerile angajaților tăi. Cel mai bine ar fi să creezi un formular online pe care să îl trimiți angajaților spre completare, pentru a afla părerea lor sinceră despre cum ar trebui să se desfășoare o petrecere corporate de Crăciun.

Oamenii încep să-și planifice concediile de Crăciun imediat ce știu data vacanței. Unii intenționează să plece imediat ce pleacă de la serviciu, în timp ce alții pleacă una sau două zile mai târziu. Dacă doresti ca toată lumea să fie prezentă la petrecerea de Crăciun a companiei, va trebui să trimiti invitațiile cât mai curând. Începe să planifici acest eveniment la începutul anului (septembrie sau octombrie). Nu distribui invitațiile după jumătatea lunii noiembrie. În acest fel, vei fi sigur că toți angajații tai vor ține cont de acest lucru atunci când își planifică vacanța.

De obicei, petrecerile corporate de Crăciun au loc la finele lunii Noiembrie sau la începutul lunii Decembrie. Nu uita să rezervi locația din timp!

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.