Profilul utilizatorului de Internet, studiat de Bursa de Reclama

0

In perioada 24 Martie – 1 Aprilie 2010, Bursa de Reclama a realizat o analiza statistica a profilului utilizatorului de Internet.
 

Conform acestei cercetari, 42.97% dintre respondenti considera ca bannerele publicitare sunt un mijloc de informare, in timp ce 13.6% declara ca bannerele publicitare ii ajuta sa aleaga diverse produse comerciale.

O parte dintre concluziile studiului:

1. Caracteristici socio – economice ale utilizatorilor de Internet

– ocupatia respondentilor: 25.43% din esantionul studiat este reprezentat de elevi si studenti, 49.76% sunt angajati sau liber profesionisti, 6.13% sunt pensionari, 5.65% sunt antreprenori (angajatori), iar 13.03% sunt persoane casnice sau someri.
– venitul net pe gospodarie: 15.35% dintre acestea au un venit mai mic de 1000 RON, 32.38% dintre gospodarii au un venit intre 1000 – 2000 RON, 27.38% au un venit net intre 2000 – 3500 RON. 13.72% dintre respondenti declara un venit net in gospodaria lor cuprins intre 3500 – 5000 RON, in timp ce numai 11.17% dintre gospodarii au un venit net de peste 5000 RON.

2. Comportamentul utilizatorului de Internet

– majoritatea celor chestionati (79.58%) declara ca acceseaza Internetul de acasa, in timp ce 14.65% dintre respondenti acceseaza Internetul de la serviciu.
– 61.73% dintre respondenti afirma ca acceseaza Internetul impreuna cu familia, in timp ce 32.47% se declara ca fiind unicii utilizatori ai computerului de pe care se conecteaza.
– barbatii tind sa aloce mai mult timp navigarii pe Internet decat femeile. Acestia acceseaza Internetul in special seara si noaptea, in timp ce femeile utilizeaza serviciile online cu precadere dimineata si dupa-amiaza.
– perioada zilei in care se acceseaza cel mai frecvent Internetul este seara (18:00 – 22:00) cand 63.1% dintre cei intervievati navigheaza online, in timp ce noaptea doar 18% dintre utilizatori acceseaza Internetul.
barbatii prefera categorii de informatii care cuprind domeniile Auto, Business, Sport, Tehnologie, Divertismentul pentru adulti, in timp ce femeile prefera Arta, Educatia, Sanatatea, Familia, Shopping-ul, Calatoriile, Imobiliarele si Divertismentul.

3. Perceptia asupra publicitatii online si studiul preferintelor utilizatorilor

– femeile au o receptivitate mai mare fata de publicitatea online, numarul femeilor care au o parere buna sau foarte buna despre publicitatea online fiind semnificativ mai mare decat numarul barbatilor.
72.51% dintre respondenti au o parere buna sau foarte buna despre publicitatea online in timp ce 12.05% dintre cei chestionati isi exprima o opinie nefavorabila.

Cercetarea, prima dintr-o serie de studii statistice pe care echipa Bursei de Reclama le pregateste, a vizat analiza statistica a populatiei vorbitoare de limba romana care acceseaza Internetul. Tipul de esantionare folosit a fost bazat pe voluntariat, iar selectia respondentilor in cadrul esantionului s-a facut identificand fiecare respondent si asigurand astfel unicitatea unitatilor statistice cuprinse in analiza. Volumul esantionului analizat a fost de 6.200 de respondenti.

Sursa: tradeads.eu.

Share.

Leave A Reply